Godnatt världen

publicerat i Allmänt;
Nu har jag haft mitt dagliga samtal med Tim och ska kolla på x-factor på webben innan det är dags att sova. Tidig vecka väntar nämligen! 

Do it with passion or not at all

publicerat i Allmänt;

Igår åkte hela släkten till Mobackes och fika, supermysigt. Sen senare på kvällen åkte jag vidare till Edsbyn för att vara med L. Vi gick en promenad i världens lerigaste skog och sedan blev det körslaget och mycket skratt.

Idag åkte vi som sagt hem, men på fredag ska jag åka upp igen! Det blir ett himla pendlande, men det är det helt klart värt.

Nu ska jag lägga mig i ett bad och bara må bra, har nämligen hunnit klart med alla läxor också!

För nu får du vila så sött

publicerat i Allmänt;

Vi klarade även av den här dagen, men det var jobbigare än vad jag någonsin föreställt mig. Bara av att se hennes hus fick mig att bryta ihop. Att en människa kan betyda så mycket. Att så mycket kärlek finns kvar trots den stora tomheten. Men det var ett fint avslut, ett fint sista farväl. Trots den låga stämningen hade jag mina tre små sysslingar som fick inte bara mig att le, utan även hela släkten. Lilla Elvira som bestämde sig för att hon aldrig skulle hoppa ner från min famn, som sprang genom hela parkeringen med armarna öppna och världens största leende och ropade Felicia och som skulle flytta in hos mig. Bebis Edith som bara skrattade och försökte sig på att få fram sitt första ord och sist men inte minst Sixten som var så busig och fnittrig. Den jobbiga men samtidigt fina höstdagen börjar lida mot sitt slut, och jag säger det igen; du är saknad, mer än du någonsin kommer förstå. För alltid i våra hjärtan. Vi ses snart, men ta hand om dig tills dess. <3

 

You don't have to be afraid, i'll sing with you my friend

publicerat i Allmänt;
En liten Felicia och en glad farfar över sin nya bil som hänger i luften
 
Jag har haft världen mysigaste dag hemma hos farfar. Vi drack te och myste. Lite kvalitetstid med sina farföräldrar skadar aldrig. Vi satt även och diskuterade ekonomi och han är ju en riktig hejare på sånt så jag lärde mig en hel del, och jag lärde även honom lite! Sen blev det såklart en hel del skratt och prat om allmänna saker. Efter det åkte jag och mamma till Tumba centrum för hon skulle införskaffa sig kläder tills begravningen imorgon, men istället blev det jag som shoppade. Nu väntar jag på att min syster ska komma hem, och ska väl försöka börja packa. Åker ju nämligen upp till Hälsingland över helgen med tanken på att begravningen äger rum där, usch min fina ängel. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du har det bra. Vi saknar dig♥

It's time to work a little harder

publicerat i Allmänt;
Vet ni vad jag är? lycklig. Rakt igenom hela kroppen. Sådär barnsligt nöjd. Har lyckats få mitt första jobb. Sitter och bläddrar igenom kontraktet och känner mig vuxen. Lite extra pengar sitter aldrig fel och ett jobb som är riktigt kul gör inte saken sämre. Då undrar ni säkert vart jag jobbar, och det ska jag berätta för er mina vänner. Jag jobbar på cerberus, ett av Sveriges största fristående finansiella rådgivningsföretag. Kort och gott sagt inom ekonomi. Lite klurigt såhär i början men jag pluggar på för fullt för att lära mig allt jag bör kunna när det gäller pension och sparande, bankmän, försäkringsmäklare osv. Listan kan göras lång. Jag har några dagar till på mig, nästa vecka börjar allvaret! 

With My homie

publicerat i Allmänt;

Sitter på tåget på väg hem med timpan. Efter skolan gick jag och Fikade, råkade köpa världens äckligaste smoothie. Blä. Sen ringde Tim och frågade om vi skulle ta samma tåg hem, Nice. Så nu är vi vart vi är. När jag kommer hem ska jag ladda ner camp rock och njuta av att jag börjar klockan 2 och slutar 4 imorgon. Lovely ❤

Malta memories

publicerat i Musik;
 
 
Fick lite Malta känsla när jag helt random lyssnade på denna låt. Kommer ihåg hur vi va på väg till Numero uno discot och hur våra norska vänner lärde oss den här, vet inte varför eller hur vi kom på den tanken. Men kul, det är bara förnamnet på vad det var. Tänk att det är mer än ett år sen. Panik på det. Vill bara tillbaka!!!

And you'll be in my heart forever. I promise.

publicerat i Allmänt;
De senaste dagarna har jag tyvärr inte haft bloggen i mina tankar, och därav har det resulterat i väldigit dålig bloggning. Vad jag har gjort under de senaste dagarna är för det mesta umgåtts med kompisar, inflyttningsfest, skolan och träning. Inget hollywood liv här inte, men vem behöver det när man kan ha kul i regninga stockholm? jag egentligen, men varför klaga? Det finns ju faktiskt dem som har det sämre. Tänkte bara meddela att jag är tillbaka med bloggandet nu :) 

my guardian angel

publicerat i Tankar;
Stannade hemma från skolan idag, hittade inte motivationen att gå dit och låtsas vara glad när jag är allt annat än glad. När ögonen är så rödsprängda som det bara går att bli, när jag vilken sekund som helst bara faller ihop och kan inte sluta gråta, när jag just nu har svårt att hitta den där ljusglimmten mitt i allt mörker och när jag bara vill stänga in mig i mitt rum och vara för mig själv. Vem hade trott att det skulle bli såhär? Nu är det ett sista hejdå som ska planeras och jag funderar och funderar. Något speciellt ska jag göra för dig, något som var speciellt mellan oss. Och jag får väl låna en av alla dina sjalar? Den där ifrån Italen? Så jag kommer ha dig nära, fastän du är i himlen. Så jag iallafall kan få andas in din parfym och krama om den när det är som jobbigast. 

-

publicerat i Allmänt;

"och så flög hon iväg tillsammans med änglarna som kommit för att hämta henne"

Lova att ta hand om dig nu och glöm inte bort att vi ses snart, i Nangijala. Finaste du, jag ska göra dig till världens stoltaste, och du finns fortfarande kvar här. Du finns ju fortfarande kvar i mitt hjärta. Sussa sött, jag älskar dig.

-

publicerat i Allmänt;
För jag vet att du klarar det. Det är inte nu du ska flyga tillbaka till änglarna.

Cause it's time to leave those feelings behind

publicerat i Allmänt;
De tre senaste dagarna har verkligen inte vart på min sida. Känns som allt har gått emot mig, och då menar jag verkligen allt. Förutom att jag orkade springa 8km igår. Känns bra. Dock blev jag lite gladare när timpan ringde och gav mig ett gott skratt. Den gossen kan man lita på. 

-

publicerat i Allmänt;
sämsta dagen någonsin. Godnatt världen.

Justin bieber live consert

publicerat i Allmänt;

Sitter i skolan och väntar på att klockan ska bli halv sju så vi kan bege oss mot humlegården för jobbmöte. För att slå igen tiden sitter vi och kollar på Justin Biebers konsert i Mexico. Jag dör. Längre tills det är min tur att se honom live <3

In school

publicerat i Allmänt;

Matematik är då inte min grej. Men jag ska klara det. Det är något som är säkert. Efter skolan ska jag och Linus iväg på möte, så idag kommer jag hem sent. Men men, sånt man får taaa :)

happiness is the key to life

publicerat i Allmänt;
 
Har fått klart ekonomin och nästan hela svenskan, känns hur skönt som helst. Hade engelska redovisning idag också och det gick som det gick, är varken nöjd eller besviken på mig själv. Nu ska jag in i duschen och sedan ska jag kolla på the hills♥ jag dööör var bra. tar tag i bloggen imorgon igen!
 
Love, F

home sweet home

publicerat i Allmänt;
Hemkommen från Hälsingland och är hur trött som helst. Skulle kunna lägga mig för natten nu, men eftersom jag har både prov och redovisningar nästa vecka går ju inte det! Ska försöka förbereda mig inför morgondagens redovisning och sen läsa 30 sidor om hur en lag stiftas. Härligt härligt. Borde leta reda på fakta till företagsekonomin med, men det är jag helt enkelt för lat för. Får bli råplugg på tisdag istället!

Lördag och segway

publicerat i Allmänt;

Ligger i soffan hos mormor och bara myser. Imorse när jag vaknade fixade jag mig och gick ner till min mormors butik och hjälpte henne i ett par timmar. När vi slutade sen blev det lunch med hela släkten, Mumms vad gott och sen åkte jag och Filip segway. Något av det roligaste jag gjort faktiskt!! Det kommer nog bli en strandad syssla varje gång jag åker upp hit :) puss så länge

Bye Bye Stockholm

publicerat i Allmänt;

Sittin in da car on my way to Hälsingland. Mamma ska på klassfest imorgon med dem från nian så la familia är på väg mot mammas hemtrakter, nämligen den lilla byn Alfta. Ska bli kul att få träffa släkten, men mindre kul att sitta i en bil i typ 3 timmar.. Tur att jag har min syster, mobilen och en hel del bra musik!!

Som ett lyckorus genom kroppen

publicerat i Allmänt;

Jag kan nog inte vara något annat än lycklig. Pirrar i magen. Haha, jag är som en femåring. Världens härligaste sak hände nyss och det gjorde garanterat min dag. Lovely. Har haft en toppen dag i skolan med, my girls are the best. <3 nu är jag på väg hem och ska packa väskorna sen beger jag mig till en annan del av Sverige!

Jag är lyckligare nu.

publicerat i Tankar;
Jag har fått en del frågor om hur jag alltid lyckas komma på fötter så snabbt igen efter alla motgångar och det som fick mig att faktiskt vilja dela med mig om det är när min fina klasskompis satte sig brevid mig och rent ut sagt beundrade min styrka. Hon började med något i stil som jag har en kompis som nyss gjort slut med sin pojkvän, och kom och tänka på dig att du faktiskt också nyss gjort det. Du är så glad och stark hela tiden, hur klarar du av att vara det?. Efter det fortsatte hon med att jag är en förebild för många och att hon inte riktigt förstår hur jag alltid är så glad.
 
Jag kan säga att det gjorde mig alldeles tårögd och rörd. Att jag är en förebild och att jag alltid är så glad och positiv? Det var på något sätt när hon sa det som jag förstod att det är faktiskt är så vissa personer utifrån ser mig. Ser ni mig på det sättet? Hon berättade om en kompis som hamnat i kärlekstrassel och bad mig om råd för att få kompisen att må bättre. Mig av alla(!). Det var stökigt i klassrummet och det gick sådär att fortsätta prata om det. Dock tänkte jag ta upp det här, med tanke på att det är fler som undrat över det.
 
Jag kan börja med att säga att jag inte alltid är glad och positiv, att vissa kvällar är jobbigare än andra och att det är jobbigt att gå igenom något sånt. Jag står ändå fast vid att det första såret är djupast och att det faktiskt är det som är det jobbigaste att få att läka och ju mer gånger det händer, ju bättre blir man på att hantera det. Jag är även en person som hatar, bokstavligen hatar, att må dåligt. Om något jobbigt händer går jag helhjärtat in för att få det bra igen.
 
När Patrik lämnade mig var jag jätteledsen, näst in till hysteriskt förtvivlad. Men redan i bilen på väg hem så kom något över mig och jag fick den där känslan som får mig att ta mig upp på banan igen. Jag bestämde mig för att det inte skulle få påverka mig, att min höst inte skulle få bli förstörd på grund av det här och så blev det. Jag planerade in saker med mina kompisar och familjen. När jag blev ledsen gick jag ut till familjen och lät mig inte vara ensam, då skulle det bara bli värre. Jag motvärkade allt som skulle få mig att må sämre och helt plötsligt började jag känna mig lycklig igen. 
 
Allt handlar om inställning och det värsta du kan göra är att ligga hemma och bara deppa. Ta tag i dig själv och försök få bort den känslan istället. Gör saker som får dig att må bra. Såklart det är okej att vara ledsen, men låt det inte få ta över dig! Jag står här en månad senare och har rent ut sagt aldrig varit lyckligare, jag har aldrig sätt livet eller världen på det här sättet och folk märker det. Jag har fått höra att jag är så mycket gladare nu än innan, och det är sant. Jag är lyckligare nu. 
 
Gör aldrig någon till ditt allt och låt inte räddlsan över att vara ensam ta över. Man måste vara egoistisk och prioritera sig själv först ibland. Relationen du har till dig själv är nämligen den viktigaste, och det blir alltid bättre!
 

Plugg

publicerat i Allmänt;

Slutade precis skolan men sitter fortfarande kvar och pluggar, så jäkla ambitiöst av mig. Ska bli klar med företagsekonomi uppgiften, då blir jag nöjd med mig själv! :)

Keep calm and marry a british boy

publicerat i Allmänt;
Nu har vi gått in i September och det är officielt höst. När jag tänker tillbaka på förra hösten får jag ett sådant pirr i magen av både lyckokänslor och mysighetsfaktorn. De där fem dagarna i London med mamma antar jag är en stor anledning till min känsla. Det var ju så otroligt härligt, som att jag tog flyget bort från verkligheten och hamnade i en värld där inga problem fanns. Jag befann mig i samma situation då som jag gör nu, jag hade precis blivit lämnad av min dårvarande kärlek och vissa kvällar var jobbigare än andra. Men i London, där var stämningen någon annan än den hemma i Stockholm. Bilderna från den resan får stilla min längtan dit, men gud vad jag vill finna den lyckan här hemma. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




 
 
 
 
 
 

För att jag är sjuk

publicerat i Allmänt;
Mamma och pappa fick som de ville. Trots hostmedicin har jag inte kunnat sova en blund inatt så jag beslutade mig för att ligga hemma och kolla på the hills hela dagen. Hur mycket uppgifter vi har fått i skolan vill jag inte ens tänka på, så det får jag helt enkelt ta tag i när jag kommer tillbaka. Nu väntas en hel del härliga avsnitt av TH tillsammans med lite choklad. 
 
Love, F

Frågelista

publicerat i Allmänt;

Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Glad trots omständigheterna
Favoritgodis: Choklad 
Är det nåt du absolut inte äter: Lever, fårtestiklar, kohjärta... you name it
Kläder just nu: shorts och t-shirt
Musik just nu: Love generation - Bob Sinclar

Vad sa du senast: Mamma, jag hittade en snygg tröja på nelly.. du kan ju tänka på saken.
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: oj, typ 80 eller 60-talet
Sommarplaner: De är många, men något som är bestämt är Zakynthos med Sarah!
Fisk eller badkruka: Nu när jag börjar komma upp i åren föredrar jag att sola, men jag är nog ingen badkruka
Saft eller alkohol: Alkohol
Hur många kuddar sover du med: 2
Favoritväder: Hely klart utomlandsvärmen
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: En båt, en snygg badvakt och bra musik 
Spelar du nåt instrument: Nej
Morgon- eller nattmänniska: Nattmänniska alla gånger
Sparare eller slösare: Slösare
Bästa film: Det finns en hel del, men LOL är ju en favorit
Tror på liv på andra planeter: Ja, det gör jag
Kommer du ihåg din första kärlek: Den är svår att glömma 
Älskar du henne/honom fortfarande: Jamen det gör jag
Ser du på kärleken som ett misstag: Ibland får jag känslan av det, men samtidigt så lär man sig av "misstagen" så jag tror inte jag ångrar något.
Hur många barn vill du ha när du blir stor: 3 st
Bio eller promenad: Prommis längst vattnet
Är du kittlig: ohja
Snarkar du? Nej
Stjärntecken? kräfta
Rädd för insekter? något
Äckligaste insekten: den var svår, men tjocka flugor är inte fräscht
Största svaghet: Räddslan
Det här är jag bra på: Skratta och vara glad
Bästa bok? Denise Rudbergs bäcker är dem bästa
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Läsa andras tankar
Vad vill du jobba som? Familjeadvokat
Chips, morötter eller godis? Godis
Pizza eller hamburgare? Pizza
Skriver du dagbok? Nej
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Inga planer på det just nu, nej
Stökigt eller välstädat? Välstädat
Gungar du på stolen? Sometimes
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? japp
Vilken hand håller du gaffeln i? Fel hand, alltså höger
Är du rädd för blod? Nej
Saltar du på maten? ytterst sällan
Gillar du att sjunga? Något av det bästa som finns
Anser du att du är stark? ibland så
Brukar du sola? yes
Vad gör du om du får hicka? Klagar om hur jobbigt det är
Röker du? Nej
Snusar du? Nej
Använder du knark? Nej
Kaffe, te eller inget? Te är underbart

 

sick and tired

publicerat i Allmänt;
Jag har inte alls mått bra de senaste dagarna. Har knappt haft någon röst, sprängande huvudvärk, ett par lungor som snart är upphostade och feber. Det dummaste är att jag har ignorerat det, vilket jag fick tillbaka kastat och imorse kunde jag knappt resa mig ur sängen. Jag fick 3 timmars sömn inatt på grund av hostan, så idag stannade jag hemma från skolan. Mamma och pappa vill att jag ska vara hemma imorgon också, men då missar jag alldeles för mycket i skolan. Så peppar peppar att jag har kurerat mig ordentligt tills imorgon! 

Go to bed young dreamer

publicerat i Allmänt;
Efter en riktigt lugn dag utan några större planer har jag krypit ner under täcket och ska välkomna john blund vilken sekund som helst. tidig vecka är det som kommer, suck. Men det är bara att kämpa sig igenom! Godnatt och sov så gott. Vi hörs imorgon♥

Gårdagens spektakel med MUF

publicerat i Allmänt;
Gårdagens spektakel bjöds på väldigt mycket skratt. Trots att det var första gången både jag och Sarah träffade dem kändes det så bra. I början var vi väl blyga, men mot kvällens slut var jag mitt vanliga glada och öppna Felicia. Så kul och det kändes så rätt :)

Beyonce - I Was Here

publicerat i Musik;
 
 
"When I leave this world, I'll leave no regrets. 
Leave something to remember, so they won't forget"


Regnet det bara öser ner...

publicerat i Allmänt;

Efter en mer sagt galen natt är jag på väg hem För att fixa om mig och dra vidare För att ha kik off med MUF. Hur kul som helst! Har dock inte kvar någon röst och sov 3 timmar Inatt. Men Har man kul, så Har man! :)