When you feel so tired, but you can't sleep.

publicerat i Allmänt;
Då börjar den här lördagen lida mot sitt slut och jag måste säga att the hunger games var riktigt bra!! Nu nalkas det sängdags och jag ska försöka få lite mer än fyra timmars sömn inatt. Jag måste nämligen orka med morgondagens spektakel med Elin! ♥

29 mars 2012

publicerat i Allmänt;
Har suttit och planerat hela kvällen om hur jag ska få ihop allt imorgon, men det verkar som att planerna kommer fungera! Dock blir det en hel del stress, men vad gör det om man ska ha kul? Nu ska jag duscha och sova tidigt så jag orkar med morgondagen!

Mys med Frida

publicerat i Allmänt;

Efter en dag med nationellaprov så känner vi oss värdiga att mumsa i oss chokladdoppadfrukt och ha ett sex and the city maraton utan att tänka ett endaste dugg på skolan!

Waffels

publicerat i Allmänt;
Nu tänkte jag äta mina nygräddade våfflor till frukost, läsa igenom svenska pappret några gånger, checka så att power pointen funkar och sedan bege mig till skolan för nationella prov. Jag håller tummarna för att jag inte ska få hjärnsläpp när jag står där uppe och pratar. Så mycket som jag faktiskt försökt proppa in i mitt huvud borde det vara omöjligt, men man vet väl aldrig. Ha en bra dag!

Don't come back for me, who do you think you are?

publicerat i Allmänt;
Idag har jag befunnit mig hemma hela dagen, imorse när jag vaknade höll jag på att svimma så jag bestämde mig för att stanna hemma. Dock lyckades jag skriva klart svenskan och göra power pointen inför morgon dagens nationella prov. Åka ut och äta med mamam och pappa har jag också gjort, och nu ska jag duscha innan jag lägger mig och läser på inför imorgon samtidigt som jag kollar på tv!

tråkigt

publicerat i Allmänt;

Om mig

Namn: Felicia Elander
Piercingar: 3 hål i öronen

Tatueringar: inga

Längd:  163!

Skostorlek:  37 och 38

Hårfärg: Blond.
Fräknar: när jag har solat

Kär? helt ärligt, nej.

Önskar du att du bodde någon annanstans? Är nog ganska nöjd med vart jag bor.

Vilket schampo använder du? det som finns hemma.

Vilken parfym använder du? Escada

Vad är du rädd för? mörker

Gillar du att tvätta? ett enkelt nej

Gillar du berg- och dalbanor? absolut

 

Favorit...

Låt: lucky town - bruce springsteen
Sak att göra: Skratta

Sport: löpning

Dryck: vitamin well

Kläder: blusar

Film: vet faktiskt inte

Bil: Ferrari och porsche

Serie: Gossip girl och Sex and the city

 

Har du någonsin...

Gråtit över en pojke? det kan man ju säga

Ljugit för någon? ja

Varit i slagsmål? nja, räknas låtsas bråk?

Träffat någon från internet IRL? Ja

 

Antal...

Gånger du varit kär? vet inte, men jag har bara älskat en person

Gånger ditt hjärta brustit? han lyckades göra det 3 gånger

Hjärtan brustet på grund av dig? vet inte

Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? en hel del

Gånger ditt namn varit med i tidningen? ingen aning


Senaste...

Filmen du hyrde? vet inte

Filmen du köpte? kommer inte ihåg

Låten du hörde: save the world

Låten du laddade ner? boyfriend - justin bieber

Personen du ringde? elin k

Personen som ringde dig? Mamma

TV-program du såg? SATC

Person du tänkte på? mig själv

Boken du läste? godnatt finaste

Personen du fick e-mail av? min ekonomilärare

Personen du fick brev av? det va en bra fråga

Personen du fick sms av? elin k

Gången hela din familj åt middag tillsammans? en månad sen

Saken du köpte? räk och kräftsallad

Vad har du gjort idag? pluggat kollat SATC
Var det kul? tveksamt

Brukar du svära mycket? det händer

När stiger du upp på morgonen? tidig vecka halv 6, sen vecka vid 9

Vad har du på dig? tröja och byxor

Vad ska du göra ikväll? plugga

Vad är du allergisk mot? egoistiska personer

Var har du ont? ryggen

Använder du hårspray? nej, väldigt sällan

Kan du stå på händer? nej

Håkan Hellström eller The Ark? Håkan Hellström

Salt eller socker? olika

Gillar du ketchup? ja

Är du glad nu? är väl ingenting just nu

Var du glad igår? ja

Vad dansar du till? musik?

Stockholm är...? sveriges huvudstad

Göteborg är...? en trevlig stad

Kan du sjunga? det kan jag, fast inte bra

Spaghetti eller makaroner? makaroner

Land du vill besöka just nu? mexico

@ school

publicerat i Allmänt;
Sitter i datasalen med fridisen och gör inte någon alls nytta. Inte för att vi brukar göra det, men ändå! Slutar sent idag och när jag kommer hem hoppas jag på att ett packet ligger och väntar på mig. Nu slutar lektionen, vi hörs!

övningskörning

publicerat i Allmänt;
Jag har bara två frågor kvar på ekonomin, det kallas lycka! När jag skrivit klart dom ska jag sätta mig i bilen och köra en liten runda med pappa. Något nervös, eftersom bilen knappt är en månad gammal och jag har inte kört sen i november. Men men, pappa litar på mig och det är väl ändå huvudsaken! Nåja, dags att återgå till pluggandet! vi hörs mina vänner♥

Godmorning beautiful, don't forget to smile today!

publicerat i Allmänt;
haha, när jag vaknade imorse och kollade ut genom fönstret såg jag en flyttbil och en hel del personer som sprang omkring och bar möbler. Nu är det nämligen så att två killar i 20 års åldern ska flytta in i huset mitt emot mig. Hehe, oj vad tråkigt! känns som att det är dags att fixa en gårdsfest snart eller "råka" springa in i nån av dom och förhoppningsvis bli bjuden på inflyttningsfesten...

mina nya älsklingar

publicerat i Allmänt;
Kom alldeles nyss hem från min syster, påvägen hem stannade jag förbi Sofia och hämtade mina fina klockor som jag beställt av henne. Orange, svart och guld! hur snygga som helst kan jag lova er!! Nu ska jag fixa mig lite snabbt innan vi åker vidare till Kim och Ingrid. Ta hand om er! puss

godmorgon!

publicerat i Allmänt;
Vaknade alldeles nyss av att pappa fixat frukost på sängen till mig! när jag ätit klart ska jag upp och fixa mig innan det blir släktträff med personer från mammas sida i min systers nya lägenhet! mys <3 när vi sen kommer hem från det blir det att fixa om sig innan vi åker hem till min barndomskompis kim och hans mamma för lite mat och trevligheter. Fullt upp som ni ser! Hoppas eran dag blir härlig! puss

criminal minds

publicerat i Allmänt;
Ligger just nu i sängen och kollar på mitt nya favorit program, criminal minds. Ikväll ska jag bara ta det lugnt och ladda upp för morgondagens planer! ja, imorgon händer en hel del nämligen, så vila, det får jag idag!

Running's a pain in the ass, but it sure gives me a nice one!

publicerat i Allmänt;
Kom nyss hem efter ett träningspass skapat av mig själv. Först sprang jag en runda och när jag kom tillbaka la jag mig på gräsmattan och körde ett styrkepass, riktigt skönt må jag säga! Annars har min dag varit hur bra som helst. Jag jobbade nämligen på kontoret på pappas jobb idag, intervjuade några som jobbade där också till min ekonomi uppgift och för hoppningsvis har jag även fått sommar- och extrajobb där! i slutet av dagen frågade dom om både min mail och mitt nummer, så jag håller tummarna hårt!

Don't be afraid to take risks, because those could be memories you remember forever.

publicerat i Allmänt;
Kom nyss hem från frissan där det stod toppning och blonda slinger på schemat, hann även med en tur till solariumet så nu har jag fått lite färg på kroppen. Nu är det dags att maila min företagsekonomilärare och sedan skriva min presentation till svenska nationella nästa vecka, fick helt plötsligt en snilleblixt på bussen, så det är bäst att jag får ner den i ord innan jag glömmer bort vad det var jag skulle säga!

Be what you want to be, not what other people want to see.

publicerat i Allmänt;
Kom alldeles precis hem efter en lång skoldag med både prov och en ny engelskalärare. En ny mobil lyckades jag också beställa, en vit iphone 4S nämligen. Dock kommer den om en vecka, men ack så härligt det är att vänta och längta! Ikväll blir det absolut inget pluggande, utan istället ska jag slänga mig i sängen och sätta på första säsongen av sex and the city, love life ibland.

I used to be normal, until I met those losers who I now call my best friends

publicerat i Allmänt;
Godmorgon mina vänner! Här sitter jag med en hög från golv till tak med plugg samtidigt som jag har så ont i huvudet att det inte finns. Därför beslutade jag mig för imorse att stanna hemma och plugga. Hur som, helgen med mina bästa var hur bra som helst! Jag tror vi skrattade utan att pausa i kanske 5 timmar, helt seriöst. När jag och ida väl kom fram så mötte dom upp oss och vi gick till något mysigt cafe och satt och prata och fika i 3 och en halv timme, sen bar det av hem till cajsa där vi kollade på big brother, åt kvällsmat, låg och skratta till gamla minnen och bilder från malta, körde lite dans övningar i köket och åt ännu mer. Igår när vi vaknade så åt vi köttbullar och makaroner till frukost, mummmmmms! och åkte sen och kolla på vickans match innan mamma och pappa hämtade oss för hemfärd! Saknar dom redan, men snart ses vi igen och då blir det tre nätter tillsammans, ja, valborg får gärna komma nu!

Åter träff på g

publicerat i Allmänt;
Nu är allt nedpackat och jag är redo för resan! ska bli så himla kul och jag håller på att längta ihjäl mig. Troligtvis blir det ingen bloggning förens imorgon kväll, men det kanske ni redan har förstått =) nej, nu ska jag klä på mig och sen är det dags för avgång, vi hörs mina fina!

Goodmorning beautiful!

publicerat i Allmänt;
Med det trissta vädret utanför fönstret känner jag mig inte så värst taggad till att det är helg, men dom tankarna lär väl ändras imorgon när jag kommer vara uppe med tuppen och fixa mig innan jag möter Ida och vi tar tåget till Arboga och träffar våra saknade girls. Man skulle inte kunna sakna dom er, 3 månader sen sist, alldeles för länge om jag får tycka till!

I belive the word"studying" was derived from the words "students dying"

publicerat i Allmänt;
Efter att ha skrivit klart en filmanalys på tyska och halva engelska texten beslutar jag mig för att kvällens plugg är över. Det som är kvar får jag helt enkelt ta tag i imorgon innan skolan börjar. Jag har nämligen hamnat i en sån där period igen när lärarna verkligen inte förstår att vi har fler ämnen en ett. Jag menar tyskainlämning, engelskainlämning, historiaprov, ekonominlämning, tyskaglosor och svenska nationella inom loppet av en vecka känns ju helt klart sådär. Men det är bara att bita ihop och kämpa på, snart är det ju lov igen!

Morning!

publicerat i Allmänt;
Hoppas ni sovit gott, det har jag kan jag meddela! Just nu håller jag på och fixar håret, och om ca 2 timmar åker jag in till stan för att möta upp Jennifer och äta thaimat, gott! Sen blir det tyska, matte och historia och appropå tyska har min tyskagrupp vunnit ett stipendium och ska åka till Berlin i 5 dagar i tvåan, party party party!

The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

publicerat i Tankar;
Ibland är det viktigt när man mår bra att bara stanna upp för en sekund och tänka över, tänka på hur man bra man faktiskt mår precis i det där ögonblicket och verkligen känna lyckan i hela kroppen. Från huvudet ner till fötterna, ut genom både fingrar och tår. Att lägga den där känslan som är så härlig på minnet så man kan plocka fram den igen eller iallafall tänka tillbaka på den när man bryter ihop. Så man både kan se och känna hur lycklig man faktiskt kan vara. Det gjorde jag idag, jag stod ute i solen med mina fina och hörde allas skratt, mitt egna med, jag tänkte tyst för mig själv "tänk att du skrattar helt från hjärtat igen, att du står här starkare än någonsin i vårvärmen och är lycklig" och jag kan lova er, nästa gång jag känner att jag är på botten ska jag tänka tillbaka på idag och le, jag ska bryta ledsamheten mot ett leende och tänka på hur bra jag faktiskt har det för om du har varit lycklig innan du lärde känna en person, kan du vara lycklig när den lämnat dig.

Sometimes I miss you, then I remember all the shit you put me through and i'm like, fuck this shit

publicerat i Allmänt;
Som ni märkt blev det inte någon bra bloggning igår, detta berodde på att jag som sagt sov hos min syster! Hur mysigt som helst kan jag säga er. Skönt att kliva upp en timme innan man börjar hehe. Idag var det en lång dag, 08.30 till 17.00, eftersom det är tisdag vilket innebär idrott. Men den flöt på bra och hemresan gick otroligt snabbt, jag fick nämligen sällsis av timpan och Sara! Nu måste jag duscha och sen ska jag slänga mig i soffan! =)

våren är här!

publicerat i Allmänt;
Man kan ju inte säga annat än att det är vår nu! 10+ grader och sol, wonderful ♥ snart ska jag bege mig mot bussen som tar mig till skolan, jag ska bara packa ner dom sista sakerna tills övernattningen. Ja, ikväll ska jag nämligen sova över hos min syster! Jag kommer ha tio min till brommaplan imorgon när jag har idrott, inte helt fel om jag säger så. Sen ska det bli riktigt skönt att få ha en systet kväll också, det va ju ett tag sen..

Gårdagens schlagerkväll

publicerat i Allmänt;
En riktig schlagerkväll kan man säga att det blev igår. Både Simon och Adam kom hem till mig och vi satt spikade framför tv:en och hejade på våra favvosar samtidigt som vi förde protokoll och gav poäng. Både Molly och Loreen tyckte jag var värdiga vinnare, och Loreen knep den första platsen. Grattis till henne får jag väl lov att säga!

Because when i shop, the world gets better.

publicerat i Nytt i garderoben;
Efter en liten tripp till centrum fick jag med denna kofta hem. Är hur nöjd som helst.! Enkel, stilren och riktigt snygg! För övrigt så luncha jag och mami på nancys och så hittade jag en hur bra present som helst till Simon. Appropå på Simon, så är det dags för mig att ringa honom =) love

Godmorgon!

publicerat i Allmänt;
Har ni sovit gott? det har jag gjort. För första gången på 2 veckor har jag fått sova tills klockan visar 09.45. Ni anar inte hur skönt det är efter två veckor då jag vaknat som senast klockan 08.00. Nog om det, snart ska jag hoppa in i duschen och fixa mig, sen prommenerar jag och mammsen till centrum för en liten lunch samt kanske shopping.. shopping hoppas jag på iallafall! Ikväll kommer simon hit och då blir det mellokväll, helt underbart bra. Jag ska också försöka hitta en liten present åt honom som jag kan ge eftersom han blev 17 år i tisdags! Nu är det dags att duscha, vi hörs lite senare. puss ♥

shopping och båtmässa!

publicerat i Allmänt;
Kom hem för en liten stund sen med händerna fulla av shoppingpåsar. Ja, nämligen 2 st från NK, 1 från make up store, 1 från Åhléns och 1 från gina tricot. Mamma mötte upp mig inne i stan efter skolan och innan vi skulle till båtmässan hann vi shoppa lite. Nu är jag hemma och är något trött, vi promenerade från min skola längs birger jarlsgatan ända ner till stureplan.. en bit må jag säga. Snart ska jag väl fixa mig i ordning innan jag möter upp Simon och Adam. Nåja, vi hörs senare. puss!

Good times don't last forever, but neither do the bad.

publicerat i Tankar;
Det kommer komma perioder i livet när allt går åt helvete. När du sitter med tårar rinnande ner för kinderna, när den där härliga livslusten är borta, när du undrar vart dina vänner som skulle finnas där tagit vägen och när du har ett hjärta som känns så trasigt att det nästan bara gör ondare att ens försöka få det helt igen. Det är ingenting att skjuta under stolen med, om man inte redan varit med om det, kommer man få känna av det någon gång.

Men när du är där på botten, gräv inte ner dig i allt som hänt, fastän det är hur svårt som helst, försök tänk positivt. Med det menar jag inte att du måste sitta och skratta, utan ändra tankarna från "jag kommer aldrig må bra igen" till "det är okej att vara på botten ibland och det kommer ta tid, men jag kommer mår bra igen". Sen hur lång tid det tar, det är olika från person till person. Fastna inte i tanken "jag ska såra honom/henne lika mycket som han/hon sårade mig." Sjunk aldrig så lågt, aldrig någonsin. Hur svårt det än är, ha kvar din stolthet och visa att du iallafall vet hur man ska bete sig.

Nu låter det som att jag tror att jag är bäst och vet precis hur allting funkar. Men det är snarare tvärtom, jag vet inte mycket om sånt här, men jag har mina erfarenheter. Jag är själv mitt uppe i att försöka ta mig på banan igen, att få tillbaka den där känslan som berättar hur bra jag faktiskt mår och jag har varit här förut. Men skillnaderna mellan då och nu, är att jag tillåter mig själv att fälla några tårar, att jag har accepterat för mig själv att jag inte befinner mig i den bästa perioden just nu, att jag talar om för mig själv att det som har hänt, det har hänt. Men framförallt har jag intalat mig själv att allt kommer bli bra igen, jag kommer må så bra som jag gjorde förut, om inte bättre.

Det jag försöker säga är att förbjud inte er själva att må dåligt, se det som en erfarenhet istället, hur starka ni faktiskt kommer bli när ni väl är uppe på banan igen. För inget är vackrare än ett leénde som har kämpat sig igenom tårar och det som inte dödar dig, gör dig bara starkare. Bra stunder varar nämligen inte förevigt, men det gör inte heller dom dåliga.

Don't cry because it's over, smile because it happened.

publicerat i Allmänt;
oj vad denna dag har gått snabbt! Hade bara två lektioner, företagsekonomi och svenska, och det ända vi gjorde var att ha datasal så det blev inte mycket ansträngningar idag kan jag säga. Vi sluta klockan elva och då gick jag och fridisen och köpte thai mat, mums♥ Nu är jag hemma och ska ta tag i tyskan, har nämligen prov imorgon sisådär 2 veckor efter alla andra! nej vad säger ni, dags att byta ut datan mot tyskaboken.. vi hörs!

Breakfast at Tiffany's

publicerat i Allmänt;
Nog för att det är sol ute, men varmt är det inte. När jag går förbi människor längs sveavägen och ser att dom går i t-shirt förstår jag inte riktigt hur människor tänker. Det kanske jag inte gör annars heller, men t-shirt nu? det är väl att ta i ändå. Nåja, hemma är jag och ska snart lägga mig och kolla på breakfast at Tiffany's. later!

Whoever said money dosen't buy happiness, didn't know where to shop.

publicerat i Allmänt;
Här sitter jag relativt nyvaken och dricker en kopp te och läser sommarkatalogen från GANT. Ganska skönt må jag säga. Då undrar ni säkert varför jag inte är i skolan och anledningen till det är så enkel som att jag har studiedag idag. woop woop. Men jag måste ända ta mig in till stan, dels för att jag måste lämna tillbaka en bok på stadsbiblioteket och dels för att jag ska ha utvecklingssamtal i 10 minuter. Troligtvis springer jag förbi och bokar både klipp och sling tid också, det skulle kännas bra. Godmorgon föresten!

I hope you're as happy as you're pretending.

publicerat i Allmänt;
Efter en dag i skolan och en myslunch med jennifer då min beställning blev bort glömd kom jag slutligen hem för några timmar sen. Har en liten klump i magen och funderar på att gå ut och springa en runda för att försöka få bort den, men vi får väl se hur det blir med den saken! Hoppas eran dag har varit bra!

I regret nothing.

publicerat i Allmänt;
Hur underbart är det egentligen inte att vakna upp till strålande sol? Helt otroligt bra måste jag ska. Om två timmar kommer Kia hit, sen får vi se om jag åker in till stan senare för att kanske partaja, ha spelkväll eller bara hänga. Helt enkelt så väntar jag på svar från fridisen! Nu ska jag göra mig en kopp te och sätta mig i solen på balkongen ♥

fixade naglar

publicerat i Allmänt;
Efter en hel dag och kväll tillsammans med Simon har han precis lämnat mig och jag ska nu gå ut och umgås med familjen. Har haft en superbra dag och hoppas eran har varit precis likadan! har lite planer för imorgon, men det är bara att hoppas på att det blir som planerat också! vi hörs mer imorgon, puss ♥

oh i'm sorry. I forgot I only exist to you when you need something.

publicerat i Allmänt;
Godmorgon mina vänner! Håller på att göra mig iordning för att sedan åka iväg och fixa mina naglar. Fransk manikyr står högst upp på listan över snygga naglar, så antagligen blir det så. Efter det möter jag upp Simon i centrum för en lunch och senare får vi se vad vi hittar på! Vi hörs senare, puss!

enjoy the best things in your life cause you ain't gonna get to live it twice.

publicerat i Allmänt;
Igårkväll blev väl inte riktigt som vi tänkt oss, efter många om och men stannade vi hemma hos Frida och kollade på sex and the city istället. En riktig tjejkväll helt enkelt! Imorse när vi vaknade hade vi hoppats på sol, men istället var det grått och mulet, men det hindrade oss inte från att åka till Dellan och äta en riktigt mysig frukost. Nu sitter jag här hemma med ett leende på läpparna och bara känner mig pirrig, hihi. Säger nog inte så mycket mer än så, fridisen förstår vad jag menar och det är nog bra att inte allt för många vet vad jag menar heller!