Myspys

publicerat i Tankar;

Efter både en powernap på två timmar samt lite bilkörning ska jag krypa ner under täcket och mysa framför gossip girl :)

Företagsekonomi

publicerat i Tankar;

Sitter på företgsekpnomin och försöker lära mig bokföring tills provet på fredag. Det går förvånansvärt bra, så jag hoppas det håller i sig tills på fredag!

Sol, vind och vatten

publicerat i Allmänt;
Vilken härlig dag! Den har både bjudit på sol, skratt, årets första dopp och ring åkning. Hur kul som helst!! Hela familjen tror jag har fått färg på kroppen och nu börjar sommarkänslorna komma... Det är sånt här som gör livet värt att leva ♥

Hundpromenad

publicerat i Tankar;

Är ute i det fina vädret med Patrik, Felix och deras hundar. Håller mig dock på avstånd från dem så att jag inte blir lerig och smutsig av hundarna som badar, hehe. Jag bara älskar det här vädret <3

Happiness

publicerat i Tankar;
Vet ni vad jag är? Lycklig. Det är precis det ordet som passar alldeles utmärkt. Jag är lycklig, på riktigt. Sådär otroligt glad så att man inte kan sluta le. Jag hittar inte en ända sak att klaga på. Jag har mina fina vänner, världens bästa pojkvän, en underbar familj och ett helt orört sommarlov framför mig. Jag är så glad att allt för en gångs skull gått min väg. Att jag kan komma hem och känna mig både stolt och glad över mig själv är helt otroligt skönt. Nu ska jag fira, det går nämligen inte att göra annat just nu.

Nothing will ever come between us

publicerat i Tankar;

Efter en dag som känns som världens längsta sitter jag nu på rb på väg till mitt hjärta. Ikväll blir det nog inte särskilt mycket plugg för min del, ska bara träna lite på matten inför morgondagens np vilket även är mitt sista np det här läsåret. Hur skönt som helst!!!!

In da car

publicerat i Allmänt;

Tjohej Mina vänner! Sitter i bilen på väg hem efter att ha varit ute och ätit med mamma och pappa. Det satt fint kan jag lova er efter en dag med det prov jag fruktat mest under hela ettan, matte nationella. Dock gick det förvånads värt bra och jag känner mig hur nöjd som helst! Nu är det bara att ladda om krafterna och förbereda sig inför min svenska redovisning samt mitt ekonomi förhör imorgon och mitt muntliga matte np som är på torsdag! Hoppas ni både mår och har det bra i det fina vädret, den biten får jag ta tag i efter nästa vecka då sista provet är gjort :) puss så länge<3

Mattenationella

publicerat i Allmänt;
Kom hem för en liten stund sen och sitter och kollar igenom gamla nationella prov i matte. Jag känner hur paniken kommer, eftersom jag inte ens förstår hälften av uppgifterna. Tänkte läsa igenom alla genomgångs sidor i matteboken och bara memmorera alla regler och sånt för att ens klara mattenationella imorgon. Det här är barnplågeri, sätta sån press på alla elever i Sverige, fy skäms.

Ett steg närmare

publicerat i Allmänt;

Då är det bokat och klart, den 14 Juli åker jag och mitt hjärta till Grekland, rättare sagt mamma mia ön som heter skopelos! Bara han och jag i en vecka, bästa. Dyka ska jag lära mig och delfiner ska jag se, åååh jag vill ha sommarlov nununu!

Myskväll

publicerat i Allmänt;

Efter både plugg, gröna Lund, promenader i solen och en hel del skratt har jag tyvärr inte bloggat något. Just nu ligger jag i sängen och kollar på Beck med Patrik och snart blir det grillning med familjen, hur bra som helst!

17 maj 2012

publicerat i Allmänt;

Kom precis in efter en kvällspromenad med mitt hjärta. Första gången jag var utanför huset idag, har nämligen suttit och pluggat konstant hela dagen. Både matte och historia har stått på schemat. Imorgon fortsätter jag med företagsekonomi och senare mot kvällen blir det lite karuseller och roligheter med Patrik på grönan innan vi åker hem till mig för grillkväll. Nu ska jag kasta mig i sängen och kolla på hockeyn innan jag läser igenom historiauppsattsen och skickar in den!

Myslunch med jennsan

publicerat i Allmänt;

Efter en myslunch med jennsan sitter jag nu på tåget som tar mig till Viggbyholm, där jag kommer befinna mig ensam i Patriks hus tills han slutar skolan, dvs tills klockan fyra.. Haha jag får umgås med hunden istället! Dock Satsar jag på att få klart min historia uppsats så jag kan skicka in den och aldrig mer röra min historiebok :D

Det är mörkt och kallt här hos mig, men du har sånt som gör det ljust igen för mig.

publicerat i Allmänt;

Efter att ha vaknat upp till ett morgon samtal med världens bästa Cajsa som just nu befinner sig på Mallorca trodde jag att dagen inte kunde bli dåligt, och set var den inte heller. Tills jag kom hem från skolan då världen bestämde sig för att gå emot mig när det gäller allt. Usch. Har tre prov imorgon så det är bara att hitta dem där extra krafterna och plugga på och göra sitt bästa.

If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

publicerat i Allmänt;
Nu är de båda ekonomi inlämningarna inskickade och jag kan stryka två punkter från plugglistan. Jag har också fått prata med mitt hjärta, hört att allt är bra och till och med fått hört hans skratt, vilket kändes väldigt bra må jag säga. Nu är det dags att krypa ner under täcket, sluta ögonlocken och ladda upp inför morgondagen. Godnatt!

So take a chance and don't ever look back

publicerat i Allmänt;
Halloj mina vänner! Jag kan ju börja med att be om ursäkt för den värdelösa uppdateringen, men så kan de det bli ibland. Något jag dock ska ändra på, så fort som möjligt! Sitter för tillfälligt och pluggar ekonomi, helt världelöst. Inte blir det bättre när halva hjärnan tänker på hur min älskling mår som för tillfället är på sjukhuset, usch. Vill att han ska komma hem frisk och kry snart, så jag kan krama om honom hur länge som helst och bara viska hur mycket jag tycker om honom i hans öra. Annars har dagen varit bra, slutade klockan tolv, mötte Sofia av en slump på tc så jag följde med henne och shoppa lite, och ja det var väl det haha. Vilket inlägg, både osammanhängande och rörigt, vi hörs lite senare istället!

Turn to you

publicerat i Musik;
Igår släpptes Justin Biebers nya låt "turn to you" som är tillägnad hans mamma och som nu också är min nya favorit låt ♥

Matte

publicerat i Allmänt;

Sitter på mattelektionen och känner mig hur smart som helst, det typ äger! xD

Godnatt

publicerat i Allmänt;

Efter att precis ha avslutat ett samtal med min älskling är det dags att krypa ner i sängen, släcka ögonlocken, andas in hans lukt från tröjan jag somnar med i min famn och sova. Fjärde natten utan honom och fjärde dagen utan att få krama om honom. Det värsta är att det är ytterligare en natt efter den här innan jag får somna in i världens finaste famn. Jag saknar dig, Patrik.

Svar på tal

publicerat i Frågor och svar;

Svar; Jag antar att du menar min rosa longchamp, och jag har storlek L på den!
Btw måste jag säga att det är hur kul som helst nu när ni börjat våga kommentera lite mera, vet inte vad som hänt men det gillas, väldigt mycket! Funderar på att ha en frågestund, vad tycker ni? kommentera och säg om ni skulle gilla det eller inte!

Ny instagram

publicerat i Allmänt;

Jag raderade min gamla instagram, och skaffade en ny på direkten, hehe. Jag heter feliciaelander och känn er fria till att följa mig! :)

Pluggtime

publicerat i Allmänt;

Sitter för mig själv i mörkret och pluggar, jag känner mig lite forever alone men någon gång måste man vara det också. Dock lyssnar jag på en superbra plugglista på spotify som underlättar, ganska chill. Nej, dags att plugga på igen så jag kan slå en signal till mitt hjärta sen. Godnatt, vi hörs imorgon!

Tyska np och Justin Bieber

publicerat i Allmänt;

Guten morgen! Ja, det är dags att jag tränar lite extra på mina tyska kunskaper, idag är det nämligen tyska nationella som gäller. Klump i magen och nervös är väl det minsta jag kan känna av just nu och bättre lär det inte bli. Men men, man kan inte göra mer än sitt bästa och det är precis det jag ska göra idag, mitt bästa alltså. Till alla er andra som också har nationella i språk idag, lycka till! Nu ska jag spela Justin Bieber i mina öron och försöka tänka på något annat, tillexempel min älskling eller mina fina vänner, vi hörs!

Svar på tal

publicerat i Frågor och svar;

Svar: Linnet som jag hade på bilden kommer från Lindex, och jag tror faktiskt det finns kvar! Det är bara någon månad gammalt, så ta en titt förbi och kolla om du ser det! :) Kramar

Tillbaka på riktigt

publicerat i Allmänt;

Nu mina vänner kan jag lova er att jag är tillbaka som vanligt! Har sett att jag fått en och annan fråga som jag ska ta och svara på mellan allt pluggande, men inte nu, senare när jag är hemma. Ja, just nu sitter jag på bussen på väg hem, så himla härligt väder. Ballerinas, vårjackan och solisar på det, nu är det minsann vår!

I know we're too young and it's still early to say this, but I hope you're the one.

publicerat i Tankar;


Det handlar om att prata sönder nätter, om att sätta på en film om och om igen för att storyn hela tiden tappas bort bland kyssar. Att låta abstinensen till varandra döda känslan av trötthet. Det handlar om att älska smaken av någon annans läppar. Om att brottas bland kuddar och att älska att förlora, bli nedtryckt i dunet och kysst över hela kroppen. Det handlar om att kunna kyssa bort sårigheten, om att viska: du är vacker, tusen gånger varje natt och mena det lika mycket varje gång. Att plötsligt finna ljusglimtar i den gråaktiga världen och ständigt ha tusen fjärilar i magen. Det handlar om att tappa bort sig i någons famn och aldrig vilja hitta vägen ut, händer som dras genom hår och fingertoppar som smeker längs ryggraden.

Happiness will never come to those who fail to appreciate what they already have

publicerat i Tankar;
Jag vet inte varför jag sitter och bloggar när jag egentligen borde ligga och sova. Men efter att ha sovit 19 timmar i sträck kan jag inte bara lägga mig ner igen och släcka ögonlocken, det tar emot mig, fastän jag är trött. Istället sitter jag uppe, lyssnar på såkallad "deppmusik", tänker på livet och vad som egentligen kunnat hända. Hur nära jag var att få en hjärnblödning, hur livet kan ta en annan riktning så fort. Från att ha varit stressad över skolan, att ha ett fullbokat schema med en hel del saker att göra och vänner att träffa, ligger jag nu i min säng dagarna i ända, och får i princip inte göra någonting. Jag ligger i sängen och sover, de få stunderna jag är vaken tänker jag en hel del, försöker vara den glada Felicia, men det är svårt. Jag måste plugga, men skolan ligger långt borta nu, den är i en annan tankebana, den är någonstans dit jag inte kan ta mig. Den får jag ta igen sen, tillsammans med alla prov och inlämmningar som jag missar, tillsammans med allt kompisskvaller, alla roligheter och allt skratt. För nu finns det inget jag kan göra åt det, bara ligga i min säng och drömma, om både gott och ont, drömma mig frisk helt enkelt.

-

publicerat i Allmänt;
Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig för att ni ska förstå mig rätt, men jag kommer ta en liten bloggpaus de närmsta dagarna. Inte för att jag inte vill blogga, eller för att jag inte har någonting att skriva om, utanför att jag måste vila. Som de flesta säkert redan vet så har jag legat på danderyds sjukhus halva natten för undersökningar osv. Igår kväll fick jag en riktigt hård smäll i huvudet som ledde till en kraftig hjärnskakning. Jag svimmade av 5 gånger, såg dubbelt, kunde inte koncentrera blicken på något, spydde och hade ont i nacken samt ena sidan av bröstet. Dock ska ni inte stressa upp er för mycket av det jag skrev, jag mår nämligen betydligt bättre nu. Med lite illamående, halvdålig balans och ont i huvudet är jag på bättringsvägen! Tänkte bara meddela er det, så ni vet varför bloggen inte kommer uppdateras särskilt bra. Ta hand om er nu, så hörs vi snart igen ♥

Mys i vårsolen

publicerat i Allmänt;

Efter en händelserik helg befinner jag mig på Djurgården med min älskling i vårsolen. Solen skiner, fåglarna kvittrar och jag sitter bredvid han som jag gillar mest, livet kan nog inte bli så mycket bättre!