Powerwalk

publicerat i Skönhet och hälsa;

Kom alldeles precis hem från en Powerwalkrunda på 8 km. Missade tyvärr solen och fick gå i ett molnigt väder. Dock var det skönt och man mår så bra efteråt. Nu ska jag göra mig en god lunch och fixa på rummet!! :)

För att jag älskar dig

publicerat i Allmänt;

 
♥ Nu är jag din och nu kan jag andas. Här blir jag kvar, för här vill jag stanna.
Se på oss nu, livet är vårt. Ser du den framtid som vi, vi kommer få. ♥ 


Pink nails

publicerat i Skönhet och hälsa;

har målat naglarna i denna härliga färg från Gina tricot! Räknar inte med att kvaliten ska vara den bästa, men hoppas självklart på att de håller några dagar. Färgen var täckande, så hoppet är iallafall inte borta :)

Sunshine

publicerat i Allmänt;

Sitter på tunnelbanan på väg hem. Efter frukosten blev det en spontan långpromenad med Maria, vi gick omkring 8-9 km. Riktigt härligt måste jag säga! Hoppas det känns i rumpa och ben ikväll :) kändes riktigt bra bär solglasögonen åkte på och man kunde gå med öppen jacka utan att frysa!!

God morgon!

publicerat i Allmänt;

Här på Ekerö skiner solen idag, vilket jag tror den gör i övriga Stockholm också! Så underbart med sol, äntligen börjar våren närma sig med små steg. Ligger just nu i soffan och kollar på gossip girl med Maria och väntar på att Pernilla ska vakna! Igår va supermysigt, först kollade vi på pretty women och sen bada vi jacuzzi och drack lite drinkar :) nu ska jag göra frukost! Vi hörs om en liten stund :)

Extra busstur

publicerat i Dagens outfit;

Haha åh jag orkar inte. Jag skulle ta 177 mot Skärvik men såg bara bussnumret och inte mot vilket håll, så halvvägs kommer jag på att jag sitter på fel buss, alltså den som går mot mörby centrum och inte Skärvik. Så av snabbt som bara den och nu väntar jag på nästa buss. Synd att jag har mina vita jeans och inte dom svarta, det blir ju varmare med svarta byxor :) / tjejen som inte vet vart hon är någonstans

White

publicerat i Dagens outfit;

Tröja - Twist and tango   ♥jeans - H&M   ♥Skor - Primeboots

Trots allt så beger jag mig mot Ekerö ikväll, rättare sagt till Pernilla och Maria. Ska bli riktigt mysigt att bara ta det lugnt (om det nu blir så), och om det inte blir så blir det riktigt kul med fest. Vi får helt enkelt se vart natten tar oss, på en tisdag! Love

Närmare bilder

publicerat i Nytt i garderoben;

Tänkte visa en bättre bild på blusen jag köpte igår samt en tröja som jag köpt för någon vecka sen!

 
♥Ljusrosa blus - H&M
 
 
♥Tröja - Lindex

New in

publicerat i Nytt i garderoben;

♥Vita jeans - H&M   ♥Ljusrosa kofta - H&M   ♥Ljusrosa blus - H&M   ♥Underkläder - Gina Tricot

It's a beautiful day

publicerat i Allmänt;

Godmorgon! Hoppas ni sovit gott, för det har jag gjort. Hur dagen ser ut vet jag inte än. Skulle ha haft en tjejkväll med lite god dricka, jacuzzi och mys hemma hos Maria idag. Men imorse fick jag sms om att Frida inte kan längre, så vi får se om jag åker till Ekerö ändå eller om vi skjuter upp det :)

Shoppingdag!

publicerat i Allmänt;

Ligger i soffan och kollade nyss på farmen. Har haft en toppendag idag, fick med mig en hel del kläder hem också. Visar dem någon annan dag :) nu ska jag göra mig något gott kvälls mål och fortsätta kolla på tv :) puss!

Första dagen på lovet

publicerat i Allmänt;

Åh vilket underbart väder det är ute, jag blir helt överlycklig!! Första dagen på lovet ska spenderas med Eveliina, ska verkligen bli superkul! Har inte träffat henne på hur länge som helst, så vi har mycket att ta igen :) ska försöka hitta lite snygga kläder också, har inte shoppat på jättelänge så nu är det dags för att välkomna några nya älsklingar till garderoben!

Söndag

publicerat i Allmänt;

Vaknade upp hemma hos Ammani imorse och gjorde våfflor till frukost, mums. Efter det hämtade pappa mig och jag fixade mig för att åka till Värmdö där jag befinner mig just nu. Sitter i bilen på väg till sickla för att gå på bio med Robin, Martin och Iino :) får se vilken film det blir, bra blir det vilket fall som helst!

Mellomys

publicerat i Allmänt;

Sitter bänkad framför tv tillsammans med tjejerna och med melodifestivalen på högst volym. Till det äter vi chokladfondy, daimtorta, chips, godis, salta pinnar och frukt. Galet gott!!!!

Godmorgon!

publicerat i Allmänt;

Alla tjatar om att det är sol ute, dock ser jag inte en ända solatråle. Antingen bor jag på fel ställe eller så är jag blind. Ligger i vilket fall som helst och kollar på Lotta på bråkmakargatan, så klockren unge! Ska snart ta och fixa mig innan jag åker in mot stan för att möta upp tjejerna och senare ikväll blir det tjejmys med Ammani och Frida :) bästa lördagen!!

Myspys

publicerat i Allmänt;

Ligger i soffan med Ammani och kollar på fråga Olle dokumentären, haha sjukaste programmet!! Vi har tjockat i oss massa onyttigheter, men har haft det jättemysigt! Härlig fredag :)

LOV

publicerat i Allmänt;

Igår efter skolan åkte jag och tränade. Lite senare på kvällen kom Martins syster och barn förbi så kvällen bestod utav att göra allt man inte får göra. Hoppa i sängen, busa & äta godis för hans del på veckodagar. Nu sitter jag på tåget på väg hem till Ammani, ska mysa lite och så innan Martin hämtar upp mig och vi åker till mig för hockeyspelstunering! Haha :)

Träning

publicerat i Skönhet och hälsa;

Är helt slut i kroppen. Efter skolan åkte jag och utnyttjade mitt nya träningskort. Idag blev det gym med kondition i fokus. Känns bra att jag bundit upp mig i minst ett år, så nu är det långsiktigt och på riktigt. Ska bara äta godis på lördagar också, dock kommer jag aldrig gå på någon diet eller sluta äta potatis osv. Jag älskar att äga gott och så kommer det alltid vara :)

Mysdag med Tilda

publicerat i Allmänt;

Idag har jag inte haft turen på min sida kan jag meddela. Men trots det har den vart fin. Träffade Tilda efter jag slutat skolan och åt lunch & fika. Myste runt lite i stan osv. Skönt att få prata av sig med en fin person. Nu ska jag kolla tv och spela candy crush. Hihi. Ha en myskväll :)

Godmorgon!

publicerat i Allmänt;
Min morgon kunde faktiskt inte ha startat sämre. Efter att äntligen ha klivit upp i tid och inte behövt stressa ska jag ta fram mina nycklar och gå mot ytterdörren men såklart så hittar jag dem inte. Ringer panik till Martin som lyckats få ner dom i sin väska och här sitter jag. Alla är på jobbet och ingen extranyckel här hemma. Kul! Ska plugga hemma av det lilla som är kvar sen ska jag koka nudlar till lunch och kolla på kim kardashians tv-show. Skönt det!

Dagen efter

publicerat i Allmänt;

Igår var jag på födelsedagsfest, kom hem fem inatt och idag mår jag som jag förtjänar. Kul hade jag iallafall, vilket är huvudsaken :) nu ska jag bara ta det lugnt framför vampire diaries och mysa!

Right now

publicerat i Allmänt;

Har varit några timmar med Martin och hans systrar och deras barn, mysigt! Vid halv elva kom Felix och några till och hämta oss och nu är vi på chillkrök hemma hos Robin. Ganska skön friday!!

Äntligen fredag

publicerat i Allmänt;

Skönt med fredag. Veckans näst bästa dag. Skönt att veta att den här helgen behöver jag inte plugga något! Sitter på juridik lektionen och går igenom stämningsansökan. Vill bara sluta så jag kan fixa en sak och sen åka till famnen jag trivs bäst i. 2 timmar kvar sen ärendet heeelg!!

Strawberry dreams

publicerat i Allmänt;

Sitter på naked juice bar med Martin och väntar på att bion ska börja. Vi ska se röjar Ralf :P haha. Vi fick presentkort på sf bio igår av mamma och pappa, så dagen till ära utnyttjar vi det. Var i skolan idag och gjort matteprov också, gick över förväntan. Riktigt skönt! Hur kvällen ser ut vet vi inte. Antingen åker vi ut och äter på "vår" restaurang eller laggar "vår" rätt hemma med lite romantik. Myspys vilket som ♡

13 februari 2013

publicerat i Allmänt;

Jag har blivit helt beroende av vampire diaries. Så då kan ni nog lista ut vad jag har gjort idag utöver att plugga matte och fixa inför alla hjärtans dag imorgon! Älskar verkligen alla hjärtans dag!! ♡

Love is my medicine

publicerat i Allmänt;
Vet inte vad som hände igår kväll, men någon slags migränattack fick jag iallafall. Det var verkligen hur läskigt som helst, har aldrig haft migrän innan så jag visste till en början inte vad smärtan var ifrån. Gjorde så himla ont att jag till och med blev illamående och spydde. Fy. Men efter att ha stängt av alla ljud och släkt allt som lös och tagit en ipren kunde jag efter mycket om och men somna. Idag mår huvudet inte lika dåligt, men jag mår heller inte bra. Imorgon blir det att stanna hemma också, men på torsdag har jag inget val. Har matteprov då, och det tänker jag absolut inte missa! Hoppas ni mår bra iallafall, pussar! :)

The Vampire diaries

publicerat i Tv & film;

Har legat i sängen hela kvällen och kollat på vampire diaries med Martin. Imorgon stannar vi hemma också, helt galet hur snabbt man kan bli jättesjuk. Tur att vi har alla säsonger av tvd att kolla på så tiden flyger iväg lite granna i alla fall! Hoppas allt är bra med er :)

Idag är vi sjuka

publicerat i Allmänt;
Både jag och Martin stannade hemma från skola och jobb idag. Även jag har blivit smittad och mår hur dåligt som helst. Har dock fixat en stooor mysfrukost åt oss båda, bäddat ner mitt hjärta i soffan och fixat här hemma. Snart ska jag sätta mig och plugga matte undertiden Martin ligger i ett svalt bad med tända ljus och äter fruktsallad och efter det ska jag laga lunch åt oss. Stekta räkor med ris. mumma. Känns som att jag fixar och flänger mer än vad jag ska, men så är det om man vill sin ögonsten det allra bästa ♥

Egypten 2013

publicerat i Resor;
 
 
 
 
 
Den 11 Augusti tar jag och min älskling vårt pick och pack och beger oss mot varmare breddgrader, rättare sagt Egypten i två veckor! Vi kommer åka till staden El Gouna som är ett av de vackraste och eklusivaste resemålen i Egypten. Det ska bli så skönt att bara komma iväg till kristallklart vatten, korallrev i olika färger, pyramider, värme, sol och bara en massa gottigheter!
 

Godnatt världen♡

publicerat i Allmänt;

Ligger och pysslar om min fina som både har feber och hosta. Tycker synd om stackarn, men jag kan väl inte göra mer än mitt bästa. Imorgon är det by vecka och nya tag, hoppas på friskare tider eftersom vi både har månads dag, alla hjärtans dag och en fullspäckad helg!

Helgens spektakel

publicerat i Allmänt;
 
Tappade lusten med bloggen, då hela min design helt plötsligt började krångla. Men nu när det är ordnat och klart blev det bättre. Sen är det också på grund av alla ni som tjatar och vill att jag ska blogga som det känns roligare :)
 
I helgen har jag först varit på middag hos Nina och Rikard med Martin, blev matlagning och kortspel hela kvällen. Och på morgonen när vi vaknade var nina så snäll så att hon gjorde foljeslingor, toppade och lockade mitt hår. Det blev verkligen hur bra som helst!! På kvällen åkte jag iväg firade Jennifer som fyllde 18 i torsdags, blev verkligen lyckat! Imorse när jag vaknade var jag dock förkyld, så här hemma har det varit sjukstuga tillsammans med pappa och Martin!