Gurraberg

publicerat i Allmänt;

Sitter i Gustavsberg och har precis handlat 2kg godis. Hehe crazy. Godis är gott <3

Myspysdag

publicerat i Allmänt;

Igår bestämde jag och Frida att vi tog helg så imorse vaknade vi utvilade och pigga. Gick upp och gjorde partyfrukost, duschade och förberedde inför ikväll. Nu har vi lagt oss i sängen igen och ska myspysa framför en film! Jag har nog världens bästa kompis <3

Life's what you make it

publicerat i Allmänt;

Hej bloggen! Idag har det varit en fartfylld dag. Först glömde jag mitt busskort hemma... Så har fuskat mig igenom dagen ganska olagligt. När jag och Frida sen kom försent till skolan var det temadag med inriktningen retorik. Boooring. Inte nog med det så fick vi sitta längst fram. Suck. Efter skolan blev det lunch med girlsen och sen åkte jag och Frida och storhandlade inför imorgon. Efter handlingen begav jag mig mot söders höjder och piffade till håret, så nu är jag höstsnygg!! Min natt spenderas tillsammans med Frida igen, hehe. Är på väg till henne nu. Vi ska fira hennes bror och hans flickvän att de köpt lägenhet. Såååå kul :D pusshej

Snabba cash 2

publicerat i Allmänt;

Efter en mysbio inne i stan med fridisen ligger vi nu i sängen och kollar på LOL och planerar en resa till Paris någon gång i livet. Hahahaha kom på att jag råkade boka bio biljetter till en film för döva xD Frida blev lite arg på mig då... Men det fixade jag lätt!! Haha döööör vilken dag. Vi hörs imorgon puss hej

Godmorgon

publicerat i Allmänt;

Är på väg till skolan typ ganska så väldigt försenad men mitt hår tog så lång tid imorse och jag kan ju inte gå med ena sidan lockig och den andra platt. Men men om man ska vara fin får man väl lida pin. Det där ordspråket passade inte in just nu märkte jag, men sånt kan hända! Hoppas ni får en bra dag, puss :)

pluggapluggaplugga

publicerat i Allmänt;
Kom alldeles precis hem och har satt mig ner för att göra läxorna. Att man redan har fått in de rutinerna? Usch. Jag tänker på min framtid när det känns riktigt surt, vilket jobb jag kommer ha och vilket liv jag kommer leva om jag bara gör klart uppgifterna. Då går det genast lite fortare och bättre! 

a pretty face doensn't mean a pretty heart

publicerat i Allmänt;
Kom hem för en liten stund sen efter att ha varit ute och motionerat med simpan. Kändes skönt att komma ut ite och röra på sig. Det känns dock mindre skönt att jag nyss ringde och beställde pizza och ska mumsa i mig det. Men jag kan behöva lite "energi" nu i höstkylan och pluggandet. Hehe. Nej, nu väntas det en hel del plugg, vi hörs! 

Godmorgon

publicerat i Allmänt;

Sitter på bussen på väg att luncha med fridisen innan skolan och lyssnar på Sofijah. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag råkade lägga in alla låtar som finns på datan i mobilen igår och tydligen hade jag kvar låtar från en annan livsstil... Haha jag dööör.

You want me down on earth, but i am up in space.

publicerat i Allmänt;
Jag är så trött att det är jobbigt att hålla ögonen uppe. Men det förvånar mig inte särskilt mycket efter den här helgen. Åh vad den var bra. Gårdagens kväll var något utav det galnaste på länge, jag förstår inte riktigt hur jag och Frida tänkte. Men kul är bara förnamnet på vad vi hade. Tur att vi hade Linda med oss som kunde stoppa våra spektakel och planer. Jag  avslutar inlägget med att säga What a night!
 








 

Cozyday

publicerat i Allmänt;

Efter gårdagens festligheter är både jag och Frida lite trötta. Så idag bor vi i hennes säng, myser med frukt och godis och kollar på Bridget Jones. lovely!

Freaky Friday

publicerat i Allmänt;

Halloj mina vänner! Slutade precis skolan, hade idrott som sista lektionen.. Segt som bara den men vi hade HLR och det är inte så svårt så set gick bra :) nu är jag på väg ut till fridisen för att möta upp den busen. Vi ska fixa lite saker inför imorgon och sen drar vi hem till mig och sleepar. Åh vad bra!!

Fixade naglar

publicerat i Allmänt;

Efter skolan idag åkte jag och Pernilla till St.Eriksplan och Fixade våra naglar. Båda blev jätte nöjda så det ska vi fortsätta med! Blev en liten mysfika på waynes också. Helt enkelt en bra dag!

Sometimes it takes a really good fall to know where you stands.

publicerat i Allmänt;

Jag sitter på tåget och det är stopp, ett stopp som inte alls förvånar mig men som får mig att tänka. Tänka på hur snabbt tiden faktiskt går, att jag redan gått i skolan i en vecka snart, att jag blir arton om 326 dagar, men det är inte riktigt det som fångade mina tankar idag. Det handlar fortfarande om tiden, men om den dagen jag var så fruktansvärt ledsen att jag varken åt eller sov. När jag var så ledsen att jag spydde av oro. Det var 24 dagar sen. 24 dagar som givit mig så otroligt mycket. Som har vridit och vänt på varenda hjärncell i mitt huvud, men som också givit mig lycka. Hur jag för varje dag bara blir lyckligare och lyckligare. Hur jag för 24 dagar sen satt på hans badrumsgolv och hade fått en smäll rakt i bröstet, en chock som fick mig att bli yr, och ett hjärta som blev brustet. Den dagen visste jag inte att jag skulle sitta här 24 dagar senare och må såhär bra. Att mitt liv skulle bestå av dem bättre dagarna när allt känns som att man flyger på moln. Nu är nästa station östertälje och jag ska kliva av och det jag ville komma fram till är att ni aldrig ska ge upp, aldrig någonsin. Ibland måste man gå igenom det värsta för att komma till toppen. Man måste vara ledsen för att känna lycka.

I'm surviving this for sure, to win my love takes so much more.

publicerat i Allmänt;

Sitter på tåget på väg hem från skolan. Började klockan 9 och slutade klockan 11. Chill, men ändå inte. Hade företagsekonomi där jag lyckades somna?! Och senare engelska där vi hade speed dating och prov efter det. När skolan slutade begav sig jag och Frida ut på äventyr. Först tog vi oss till Kungsholmen för att lämna en nyckel och sen satte vi oss och myste på sandy's!!!

F ♥ F

publicerat i Allmänt;
Hej finisar! Förlåt för den urusla uppdateringen, men jag har varken befunnit mig hemma eller haft en mobil som vill sammarbeta med mig. Dagarna sen jag bloggade sist har spenderats med Fridisen. Vad vi hittat på är ju ganska så varierande. Allt från kvällsbad och nattmys vid vattnet till skola, shopping och EF möte. Känns så skönt att ha en sån vän som hon. Aldrig är man ensam, aldrig aldrig. Idag efter skolan så blev det lite shopping, hittade en jacka i sturegallerian and i'm in love ♥ Fy rackarns vilken kärlek. Sen mötte vi upp Linda och gick runt och myste lite. Nu ska jag föna håret och sedan ta tag i läxorna som redan har kommit. Blä. Vi hörs! 
 

Sometimes you have to forget what you want and remember what you deserve.

publicerat i Allmänt;
Godmorgon kanske man inte kan säga vid den här tidpunkten, men i min värld är det morgon.Vilket känns lite ironiskt med tanke på att idag är näst sista sommarlovsdagen. Fyfan. Men den kommer spenderas på bästa sätt med ett gäng tjejer i kungsan. Ja, det känns ju lite sådär halv töntigt att man fortfarande går på the voice när alla är 3 år yngre än en själv, men vi har en del planer på hur kvällen kommer bli bra trots allt. Så jag håller tummarna, och hoppas allt flyter på som det ska! Nu ska jag hoppa in i duschen och se till så att jag ser någelunda bra ut. Peace out! 

Godnatt

publicerat i Allmänt;
Efter en mysig kväll med min syster som var på besök här hemma, ligger jag i sängen och ska snart välkomna john blund. Ska somna till en film och bara ha det bra! Vi hörs imorgon hjärtisar, puss ♥

-

publicerat i Allmänt;
Jag blir så glad när ni lämnar kommentarer, men jag skulle bli ännu mer glad om ni skippade den här anonyma saken. Så du som skrev den här kommentarern, får jättegärna kommentera igen och skriva vad han/hon heter! Peace out!

I think it's very healthy to sped time alone. You need to know how to be alone and not be defined by another person.

publicerat i Allmänt;
Godmorgon mina solstrålar! Vaknade för någon timme sen och ligger fortfarande kvar i sängen. Det är lyx, sommarlovslyx. Synd att idag är den sista riktigta lovdagen bara. Men jag har så mycket kul att se fram emot, så jag vill nästan att varje dag ska rusa förbi. Åh, just nu mår jag bara så bra. Jag är så fruktansvärt glad. Livet är allt bra ibland :) 

Soooooool

publicerat i Allmänt;

Äntligen är det både sol och varmt i Sverige! Och med det härliga vädret startade jag dagen med en timme i solen innan jag bestämde mig för att åka till Lisa och fortsätta få färg på kroppen. Så det är vad jag gör nu, sitter på bussen hem till Lisa för att få en skön dag i solen med henne och josse! :)

Talking to an old friend makes you realize how much your life has changed.

publicerat i Allmänt;
Idag ska jag göra något jag inte gjort på väldigt länge. Nämligen träffa min Ida. Ja, precis. Min. Min och ingen annans. Det kanske var att ta i, men långt ifrån är det faktiskt inte. Hon har varit min ända sen vi var 12 år, min kompis. och för några månader kraschade allt, men nu är vi på banan igen. Det ska bli så skönt, att både få se och skratta med henne. Det ska bli skönt att träffa en utav mina närmsta igen. 

The world is in the palm of your hands. You chose what to do with it.

publicerat i Allmänt;
Efter en dag med simpan och Adam ligger jag nu i sängen och bara tar det lugnt. Laddar upp lite inför imorgon och ska se på värsta pojkväns akademin. haha ibland förstår jag mig verkligen inte på hur mitt motsatta kön tänker i vissa situationer. Hur kompisar och "coolhet" kan ha så stor påverkan och tryck på en. Men men, mycket skratt blir det iallafall. Men om vi inte hörs mer ikväll, så får ni sova så gott! Godnatt ♥

Godmorgon världen!

publicerat i Allmänt;
Vaknade för någon timme sen och har redan hunnit göra en hel del. Jag har nämligen pratat med EF och det pirrar så mycket i min mage!! Ska fixa mig nu och sen begär det av och möta Annie för lite minigolf och skratt. Hoppas ni får en bra dag puss! 

Babysitter

publicerat i Allmänt;

Kom nyss hem från kvällens aktivitet, nämligen babysitter åt världens sötaste Simon och Amanda! Jag fick dem att somna efter 15 minuter och resten av tiden låg jag och kollade på lyckan i L.A. Åh vad jag vill dit, nununu!!

Friendship isn't absout whom you have known the longest. It's about who came, and never left your side.

publicerat i Allmänt;
 
På bilden här ovan hittar ni mig och Tilda i luften för två sommrar sedan. Idag hittade ni oss nere i centrum. Ja, det är med henne den här dagen har spenderats tillsammans med. Jag vet inte riktigt vad vi gjorde, men tiden flög förbi och helt plötsligt var klockan 18.00 och vi beslutade oss för att åka hem. Dock säger dem väl att tiden går fort när man har roligt. Och roligt, det hade vi. Lite tråkigt bara att hon flyttar tillbaka till internatet om 6 dagar, men vi får försöka att klämma in någon träff då och då helt enkelt.  

Perfect day

publicerat i Allmänt;

Vilken dag!! Helt otroligt bra må jag säga. God mat, roligt sällskap, bra musik och sist men inte minst... Jag har träffat min framtida man. Olly Murs. Fy rackarns vilken kille. Perfekt på alla sätt och vis. Ååååh Gud!!

Tonight we're young so let's set the world on fire.

publicerat i Allmänt;

Morsning korsning! Är på väg in till stan för att möta upp fridisen och spendera dagen på ett eller annat tokigt sätt. Vi ska försöka hinna gå förbi EF också och prata lite om våra drömmar till USA. Ja, det skulle inte vara helt fel om det blir som vi hoppas på. Lite senare mot kvällen beger vi oss mot grönan för att lyssna på lite bra musik och ha kul! Den här dagen kan nog inte bli annat än bra :)

Myskväll

publicerat i Allmänt;

Kom alldeles precis hem från en myskväll med Sarah <3 med henne mår jag verkligen bra, skrattar som bara den och bara lever. Precis som det ska vara! Nu ska jag mysa med familjen och ladda upp inför imorgon!

En dag med boysen

publicerat i Allmänt;

Sitter och väntar på bussen efter en dag med boysen. Jag och Tim mötte upp Oliver efter en väntan med roligheter och begav oss sedan mot Stureplan för att äta lite god mat. Efter det drog vi oss vidare för att möta upp Jacob och hans kompis som inte blev en allt för länge träff. och nu är jag som sagt på väg hem för att fixa om mig för att göra mig i ordning för kvällens spektakel! En än så länge lyckad dag :)

Good morning beautiful

publicerat i Allmänt;
 
Lisa lämnade precis mig och sitter nu på bussen på väg till gymmet. Duktig tjej det där. Ibland önskar jag att jag var lika hurtig, men det kommer. Hoppas jag. Idag har jag iallafall inte tid för att träna. Om någon timme ska jag åka in till stan med Timpan för att möta upp Oliver. Vad vi tre gör är inte riktigt bestämt, men något i magen ska vi försöka få i oss. Sen får vi se vart dagen tar oss. Hoppas ni får en superdag i det här trista vädret. Puss!

090812

publicerat i Allmänt;
Hej mina vänner. Det har hänt en hel del saker sen sist jag bloggade, och som ni säkert förstår och redan vet så syftar jag på att jag och Patrik tyvärr inte är ett par längre. Jag trodde att jag skulle ta det hårdare än vad jag faktiskt gjorde. Jag mår bra, och jag har inte varit såhär positiv och glad på väldigt länge. Jag trodde aldrig jag skulle må så här bra efter en vecka. Men jag försöker se allt från den ljusa sidan, och umgås med personer som gör mig så otroligt glad. Många kanske har åsikter om att jag inte älskade honom på riktigt osv eftersom jag kom tillbaka på fötter igen väldigt fort, men det gjorde jag, till 100%, och jag älskar honom fortfarande. Men vi var helt enkelt inte menade för varandra. och som man brukar säga, man måste pussa många grodor innan man hittar sin prins!
 
Nog om detta, en hel del har tyckt att jag ska ta tag i bloggen, så det tänkte jag göra. Den senaste veckan har jag inte haft en ledig sekund, och inte en ända tråkig sekund heller. Det bästa är att de sista dagarna som är kvar av lovet ser lika fullbokade ut. Ikväll blir det en tjejkväll med Lisa, vad vi hittar på vet jag inte, men något kul blir det! Ta hand om er så hörs vi lite senare!